Een vliegende start - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ruud Swart - WaarBenJij.nu Een vliegende start - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ruud Swart - WaarBenJij.nu

Een vliegende start

Door: Ruud Swart

Blijf op de hoogte en volg Ruud

04 September 2016 | Nepal, Kathmandu

Met de spanning hoogoplopend liep ik naar mijn gate om mijn eerste vliegreis te maken naar Oman, de laatste blikken op de westerse wereld maakte het niet dat ik het ging missen, al die luxe. In Abu Dhabi moest er een technische stop gemaakt worden, en ik besloot met twee jongens te praten die heel toevallig ook naar Kathmandu vlogen, zij deden daar een project. Bij de tussenstop in Oman besloten gezellig een biertje te drinken van 15 euro. Toen was het tijd om de laatste vlucht te pakken, met een wazig en vermoeid lichaam stapte ik het vliegtuig in om 2 uur snachts en alvast de identieke geuren van de Nepalese op te snuiven. Ik viel in slaap en toen ik wakker werd was het alweer licht en ik zag een gigantische berg opduiken tussen de wolken. Was dit de mount Everest :O?? Toen keek ik naar beneden en zag huizen en paden die zich mixte op de bergruggen, wat een uitzicht.
Eenmaal geland moest ik mijn visum in dollars aanvragen en ik kon mijn taxi gaan zoeken, deze had ik snel gevonden en verbluft en met wat angst gingen we het wild verkeer tegemoet. De armoede zag ik meteen in de bouw, maar geen één ongelukkig gezicht. Ik kwam aan bij mijn tijdelijke gastgezin en hoorde iets over een feestje later. Ik praatte met een belse meid die ook bij dat gastgezin woonde en langzaam aan kwamen er steeds meer vrouwen mooi gekleed binnen om vervolgens met zijn alle te dansen en te eten. Natuurlijk deed ik vrolijk mee met alles tot ik om 8 uur savonds verbluft van alles mijn bed in plofte en in een diepe slaap viel

  • 04 September 2016 - 13:46

    Eric:

    Mooie vermoeiende start. Lekker aan de momo's en een paar slokken raksi?

  • 04 September 2016 - 17:33

    Lucette Swart:

    Wat heb je al veel indrukken opgedaan en wat fijn om al zo snel een verslag van je eerste indrukken te zien.
    Wel mooi dat je terwijl je de armoede ziet, ook ziet dat die mensen gelukkig kijken. Een byzondere ervaring lijkt me. Geluk hangt dus niet altijd van rijkdom af.

    Wat leuk, meteen een dansfeest!
    Ik hoop dat je een hoop mooie dingen gaat zien, leuke mensen gaat ontmoeten(daar ben je al mee bezig) en dat je daar iets moois van jezelf achter kunt laten.

    Dikke knuffel vanuit hier en maak er iets moois van

  • 04 September 2016 - 17:44

    Mathilde:

    Dat is inderdaad een mooi begin...en wat beschrijf je dat mooi....

  • 04 September 2016 - 21:46

    Astrid:

    Fijn Ruud dat je gezonde spanning al zo snel ontspanning is geworden!!



  • 04 September 2016 - 21:50

    Willy Heesakkers:

    Hey Ruud, mooi man. Ben benieuwd naar de verdere verhalen en wat je mee maakt. Ik zal het blijven volgen. En waar ik ook nieuwsgierig naar ben, of ze daar Sambal hebben ;-)

  • 05 September 2016 - 13:48

    Justine:

    Leuk om te lezen Ruud! Goede reis gewenst!! Geniet van het avontuur... en ook goed op jezelf passen natuurlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Hoe kan ik nou ergens een huis bouwen als ik niet eens weet hoe het ergens anders op aarde had kunnen zijn? Ik blijf doorreizen tot ik mijn plek heb gevonden, en beleef avonturen die me voor altijd zullen bijblijven

Actief sinds 17 Aug. 2016
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 8339

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2016 - 31 December 2016

Impulsief op avontuur in Azië

Landen bezocht: